Wszystkie Artykuły Publicystyka Kurioza Zdjęcia i filmy W trasie

„Obrażają polskość!”. Histerii ciąg dalszy. Tym razem na Orła Białego i Polaków zamachnęła się Coca-Cola.

25 marca 2012, | Kategorie: Fotofelietony i filmy | 5 komentarzy

Poszło o reklamę,w której polski budowlaniec pracujący w Hiszpanii bierze udział w konkursie Coca-Coli. Dzięki temu konkursowi może wygrać wycieczkę do Polski.

Co w tym złego? Co, tak bardzo nas dziwi, że Polak kojarzy się na zachodzie z emigrantem ekonomicznym? Ano kojarzy się, bo taka jest rzeczywistość. Ale nie, nie o to chodzi.

Może chodzi więc o to, że Polaka w reklamie potraktowano lekceważąco? Ależ i nie o to, potraktowano go wręcz czule.

To o co, u diabła, chodzi? Ano o to, że na początku reklamy powiedziano, że Polak od pięciu lat nie był w domu. W domyśle – nie było go na to stać.

Chwyt, dzięki któremu udało się w ogóle wysnuć fabułkę reklamy uznany został za antypolski i – jako taki – skomentowany został przez ważnych polskich polityków. Bo wynika z niego, że Polacy są biedniejsi niż w rzeczywistości. Hańbią Orła Białego!

Drodzy politycy i drodzy obrażalscy. Dla tych, którzy są zdziwieni, że reklamy mijają się z rzeczywistością i przesadzają, mamy złą wiadomość: święty Mikołaj też nie istnieje, to był przebrany tata.

A jeśli już tak bardzo zależy wam na dzieleniu włosa na czworo, to wynika z tej reklamy także to, że pracując przez pięć lat w Hiszpanii nie można odłożyć paru groszy na przelot tanimi liniami do Polski.

Czy słyszycie jakieś głosy oburzonych Hiszpanów? Halo? Słyszy ktoś? Hop-hop? No, gdzież są te głosy oburzonych Hiszpanów, gdzieś tu muszą być, no gdzie do jasnej…


5 komentarzy do “„Obrażają polskość!”. Histerii ciąg dalszy. Tym razem na Orła Białego i Polaków zamachnęła się Coca-Cola.”

  1. 1 Czolgi, 25 marca:

    Mi się podoba gest innych w tej reklamie. 🙂

    Serdecznosc i chęc pomocy innym.

    Wydaje mi się że to tak zbulwersowało „Polaków”- „los cie kopnął? To ja ci jeszcze dołoże!”

    A nie jest tak?

  2. 2 Anna, 25 marca:

    Ja tez nie mam nic przeciwko tej reklamie. Sama pracuje w Hiszpanii i jest mi tu dobrze i tez zaczynalam jeszcze gorzej niz on bo podcieralam tylki i czyscilam kible ale nigdy zaden hiszpan mnie nie obrazil tak jak moi rodacy i politycy….

  3. 3 Lobo, 26 marca:

    A mnie się podoba. Bardzo sympatycznie go potraktowali. Ja nie byłem w Polsce od ponad 3lat i to nie ze względu finansowych. Fajnie jak by tak w rzeczywistości ludziska reagowali, bo przeważnie jest zupełnie odwrotnie :/

  4. 4 Inga, 27 marca:

    Ale o sssoooo chodzi? Film pokazuje Hiszpanię która aż tak jest pogrążona w kryzysie, że nie można tam zarobić na bilet lotniczy. A że Polak tam pracuje? W takiej Warszawie to ja widziałam nawet Amerykanina i się Amerykanie jakoś nie obrażają 😉 A Polacy się obrażają bo w Hiszpanii bieda, a Polaka pokazano jako sympatycznego faceta, którego wszyscy lubią.

  5. 5 Jan, 27 marca:

    Z tego się ten kraj chyba nigdy nie wyleczy: kompleksy, paranoja, małostkowość i patriotyzm rozumiany w najgorszym wydaniu. Fuj!